سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسی دانش که به گمراهیت می انجامد . [امام علی علیه السلام]

 
بارسلونا و ایتالیا و پرسپولیس

i مسی

شنبه 87/1/3 ساعت 2:28 عصر

 

تنها افراد معمولى نیستند که از بازى لیونل مسى لذت مى برند. بسیارى از بزرگان فوتبال هم از بازى این ستاره جوان آرژانتینى تمجید مى کنند. خوان سباستین ورون در مورد او مى گوید: «هر زمان که لیونل توپ را مى گیرد و حرکت مى کند مثل این است که مارادونا را مى بینم. اما او خیلى خجالتى است درست مثل یک برادر کوچک که در برابر برادر بزرگ خود ترجیح مى دهد به جاى حرف زدن، پلى استیشن بازى کند. ما باید از او حمایت کنیم.» یوهان کرویف اسطوره فوتبال هلند هم مى گوید: «مسى به خاطر موفقیت هایش شایسته نمره ده از ده است. مشکل این است که سیاست «من علیه دنیا» ممکن است برخى اوقات ضد شما عمل کند. او باید خودش را با دیگران تنظیم کند. مسى باید یاد بگیرد که چه موقع باید پاس هاى سریع ارسال کند و یا چه زمان از دریبل هاى استثنایى اش استفاده کند. او باید یاد بگیرد زمانى که ? بازیکن از او مراقبت مى کنند هم تیمى هاى دیگرش آزاد هستند. زمانى که او این مسائل را آموخت آنگاه به جاى کسب تنها یک توپ طلا، مجموعه اى از توپ هاى طلا را به دست خواهد آورد.» با این حرف ها مشخص مى شود که پسر بچه اهل روزاریو توانایى هایى فراتر از دیگر بازیکنان دارد. وى در مصاحبه اى با Uefa درخصوص بازى اش، نحوه گلزنى و وسوسه اش براى نمایش فوتبال زیبا در هر زمانى سخن گفته است.

نوع گل هایى که مى زنى برایت اهمیت دارد؟
< اگر یک گل خوب را پس از یک حرکت خوب بزنم اصولا بیشتر خوشحالى مى کنم. اما اگر در دقایق واپسین یک دربى از روى یک ریباند گل بزنم آنگاه به گونه اى خوشحالى مى کنم که گویى یک گل شگفت انگیز را به ثمر رسانده ام.
آیا تمامى گل هایى که زده اى را به خاطر دارى؟ فرصت هایى که از دست داده اى را هم به یاد دارى؟
< نمى دانم که آیا همه گل هایم را با تمامى جزییات آن به خاطر دارم یا خیر اما اکثر آنها را به یاد دارم. گلى که در دیدار مقابل ختافه در جام حذفى به ثمر رساندم و شبیه گلى بود که مارادونا در جام ?? به انگلیس زد را دوست دارم. گلى هم که به مکزیک در کوپا آمه ریکا زدم یکى دیگر از گل هاى مورد علاقه ام است. من به فرصت هایى که از دست داده ام فکر نمى کنم اما سعى مى کنم از اشتباهاتم درس بگیرم.
آیا به توصیه هاى دیگران گوش مى کنى؟
< رونالدینیو، دکو و خوان ورون همیشه به من مى گویند وقتى که نزدیک به محوطه جریمه هستم بهتر است دریبل بزنم و وقتى از این منطقه دورم باید پاس بدهم زیرا در صورتى که حریفان بر رویم خطا کنند تنها یک ضربه آزاد بى خطر براى تیم خواهم گرفت. من سعى مى کنم به توصیه آنها گوش کنم اما مشکل این است که واقعا پا به توپ بودن را دوست دارم.
در کدام قسمت بازى ات باید بهتر شوى؟
< بدون شک باید به ضربات سرم توجه بیشترى داشته باشم. من خیلى قد بلند نیستم اما خوشبختانه بعضى اوقات سرعتم، قد کوتاهم را جبران مى کند.
هواداران چقدر مى توانند بر روى عملکرد یک تیم تاثیرگذار باشند؟
< بازى کردن در جوى که از سر و صدا هواداران خبرى نباشد یک بازیکن را واقعا بى روحیه مى کند. مهم نیست که جمعیت حاضر در استادیوم با شما باشند یا علیه شما. بدون حضور طرفداران بازى کردن حقیقتا کسل کننده است. در نوکمپ یا زمین ریورپلاته همیشه احساس خاصى داشته ام. درست است که طرفداران نمى توانند گل بزنند اما مى توانند به تیم کمک کنند تا به گل برسد. از سوى دیگر تاثیرى که طرفداران در بازیهاى خارج از خانه بر روى تیم دارند به شخصیت و روحیه بازیکنان تیم میهمان بستگى دارد. من شخصا در بازیهاى خارج از خانه مشکلى ندارم.
آخرین بارى که در زمین بازى خندیدى کى بود؟
< یادم نمى آید که خندیده باشم یا نه اما هر زمان که وارد زمین مى شوم سعى مى کنم که خوشحال باشم. البته زمانى که شکست مى خوریم احساس بدى دارم و دوست ندارم کسى با من صحبت کند. من شکست خوردن را دوست ندارم. حتى در پلى استیشن هم دوست ندارم شکست بخورم.
اگر در یک بازى همه چیز علیه ات باشد واکنش ات چگونه خواهد بود؟
< اگر نتوانم با توپ حرکت کنم پاس خواهم داد. اگر بازى بدى داشته باشم توپ را به هم تیمى هایم خواهم داد، اگر هم توپ را به من ندهند به دنبال آن خواهم دوید.
تا حالا وسوسه شده اى پس از آنکه بر رویت خطایى انجام دادند آن را تلافى کنى؟
< از این مسأله که توپ در اختیار من نباشد و بر رویم خطا کنند متنفرم. وقتى که با توپ مى دوم و بر رویم خطا مى کنند مسأله اى نیست. چند بار که بدون توپ بوده ام و رویم خطا کرده اند درصدد تلافى برآمده ام. اما خوشبختانه توانسته ام جلوى خودم را بگیرم و سعى کرده ام با یک حرکت خوب، کار آنها را تلافى کنم.
وقتى شوت مى زنى، دوست دارى هدف گیرى ات خوب باشد یا قدرت ضربه ات؟
< اگر هدف گیرى و قدرت ضربه خوب باشد آنگاه حتما ضربه به گل تبدیل خواهد شد. من چنین گلى را در دیدار مقابل ونزوئلا به ثمر رساندم. من معمولا چون ضرباتم قدرت ضربات روبرتوکارلوس را ندارند سعى مى کنم با هدف گیرى درست ضرباتم را به گل تبدیل کنم.
آیا بارسا همیشه به دنبال به ثمر رساندن گل هاى فانتزى است؟
< زیبا فوتبال بازى کردن بسیار خوب است. ما با داشتن بازیکنانى چون رونالدینیو، اتوئو، ژاوى، دکو و آنرى باید هم زیبا بازى کنیم. البته در کنار این زیبا بازى کردن باید موثر هم بازى کنیم.
تو، رونالدینیو و آنرى دوست دارید در پست هاى مختلفى بازى کنید، چه کار مى کنید تا فرم تیم بر هم نخورد؟
< زمانى که یک نفر به سمت چپ مى رود، دیگرى به سمت راست مى رود. اما برخى اوقات هم همه ما در یک سمت بازى مى کنیم و این مسأله کار را براى حریفان دشوار مى کند.
به جز آنهایى که در بارسا هستند به بازى کدام یک از مهاجمان توجه دارى؟
< من بازى مهاجمان بسیارى را نگاه مى کنم. ته وز، ساویولا، آگرو، رونى، کریستیانو رونالدو و خیلى هاى دیگر.


نوشته شده توسط: محمد باقر طالبی

نوشته های دیگران ()


i ْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

 وبلاگ ورزشی
[عناوین آرشیوشده]


خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
4077

:: بازدیدهای امروز::
0


:: بازدیدهای دیروز::
8


:: درباره خودم ::

بارسلونا و ایتالیا و پرسپولیس

:: لینک به وبلاگ ::

بارسلونا و ایتالیا و پرسپولیس

:: اوقات شرعی ::

:: آرشیو ::

بهار 1387

:: خبرنامه ::